Най-малко 8 от топ 100-те икономисти - мъже, имат блогове, според класацията на REPEC. На пръв поглед е странно, че няма нито една от 52-те жени, класирани в списъка на топ 1000 икономисти, която да има блог.
Матю Кон (681 място в класацията) изследва този феномен чрез теорията за продукцията на домакинствата през свободното време. Мъжете икономисти имат повече свободно време, в сравнение с работещите жени икономисти и могат да го използват за развиване на идеите си в блогове. А жените използват времето, свободно от служебни ангажименти за отглеждане на децата и домакинската работа.
Икономическите дебати в блоговете могат да бъдат полезни за академичната кариера. Блоговете
са полето, на което могат да се посеят нови идеи и да се стимулира постигането
на академични резултати. Според друга теза мъжете са по-малко зрели и търсят по-бърза изява и блоговете предлагат
тази възможност.
Блоговете
могат да служат като вид търговска марка за даден академичен продукт.
Ако жените
не участват в този сектор, те губят определени възможности за изява и
израстване, но е вярно също така, че всички губят нови идеи в сферата на
икономиката, които може би ще бъдат и различни.
Няма коментари:
Публикуване на коментар