Снимка: И. Борисова
"Докато различните видове бизнес са мотивирани за промяна от високоскоростната конкуренция, системите на държавните училища са защитени монополи. Родителите, учителите новатори и медиите настояват за промяна. Но въпреки нарастващия брой експерименти в сферата на образованието, ядрото на американското обществено образование си остава училището, функциониращо в стила на фабриката и ориентирано към индустриалната епоха.
Може ли образователна система (движеща се) със скорост 15 километра в час да подготвя учениците за работни места в компании, летящи със 160 километра."
Алвин и Хайди Тофлър, Революционното богатство, София, 2007 г.
Този актуален цитат точно характеризира институцията на образованието, която е консервативна и силно резистентна към дълбоки промени. Това е добро оправдание на неспособността и бездействието на мениджърите на системата във всички страни. Вредите от неадекватното образование върху младото поколение са особено видими, а негативните ефекти са тежки и във всички обществени институции: политика, правораздаване, икономиката, културата, науката, управлението на всички нива.
Ясно е, че ако образованието крета, развитието е застрашено. На кого му пука?
Дааа, скоро работодателите няма да могат да намират квалифицирани кадри и кризата за кадри се усеща още сега. Глобализацията на световната икономика и засилената миграция на населението на Земята спомагат за задълбочаването на тази криза:(
ОтговорИзтриванеПоздрави!
i ot men
ОтговорИзтриване