Майкъл Джексън и Уитни Хюстън
напуснаха живота и така пробиха плътния поток на актуалната масова музика,
който почти изцяло ги беше изтласкал в крайбрежните храсти.
Интернет,
електронните и печатните медии задоволиха в пълна степен любопитството на
публиката и открехват все по- широко вратата на трагичния и романтичен свят на звездите.
Проучването
на Capitol Hill Blue констатира, че търсенето на "Уитни Хюстън" в новини на Google дава 28 300 резултата.
Търсенето на израза "Барак Обама" показва 23 400 резултата, "Мит
Ромни"- 23 800. Търсенето
на „Афганистанската война” показва само 11 300 резултата,
а бюджетът на президента Обама - само 80 резултата.
Както позабравянето на
изключителните артисти от близкото минало (в полза на Лейди Гага и пр.), така и тяхното масирано експониране
след смъртта им, се експлоатира максимално от музикалните медии, чиито
манипулативни практики достигат нови висоти. Както се знае, всичко е бизнес, а
човешките емоции са източник на допълнителни приходи.
Все пак публиката получава възможност да се наслади
на забележителните артисти Майкъл и Уитни, да усети носталгията по яркия талант, артистичност и елегантност, да направи сравнение с най -
изявените модерни звезди и да си оформи изводите за развитието на масовата
музикална култура в последните години.
Няма коментари:
Публикуване на коментар